הסכם גירושין הורות משותפת

הסכם גירושין הורות משותפת

בשנים האחרונות יש נטייה לבתי המשפט להורות על הורות משותפת או משמורת משותפת כאשר זוגות מגיעים לפיתחם, הרעיון של הורות משותפת הוא שילדי בני הזוג יהיו עם אבא ועם אמא זמן שווה עד כמה שניתן ועל ידי כך יישמר הקשר בין שני ההורים לילדיהם באופן מאוזן.

לעומת זאת, בתהליך הגירושין צד אחד מקבל את המשמורת על הילדים ואילו הצד השני מקבל יומיים או שלושה ימים בשבוע, ולעיתים אף לא כל היום אלא מספר שעות אחר הצהריים, מה שלעיתים גורם לכך שהקשר עם ההורה שמתראה עם ילדיו מספר שעות בשבוע לא נשמר באופן הראוי והרצוי מאוד להתפתחותם התקינה של הילדים ועלול אף לגרום לנזק ביחסים בעתיד.

לאור האמור לעיל, הסכם גירושין הורות משותפת הוא ההסכם אליו הצדדים צריכים לשאוף כאשר הם עורכים את הסכם הגירושין. על מנת להגיע להסכם גירושין הורות משותפת המאזן את זכויותיהם וחובותיהם של הצדדים יש להיעזר לשם כך בעורך דין המתמחה בתחום ובעל ניסיון בגישור בין צדדים להסכם כזה.

הסכם גירושין הורות משותפת הוא הסכם עדין ורגיש מאין כמוהו בשל הרצון לשמור על איזון נכון בין הצדדים מבלי לפגוע, חס וחלילה, באף אחד ובעיקר לא בילדים של בני הזוג.

מה יכלול הסכם גירושין הורות משותפת ?

הסכם גירושין הורות משותפת יכלול את כל המרכיבים שמוצאים בהסכם גירושין, לרבות מועד מתן הגט, חלוקת הרכוש בין בני הזוג, אופן חינוכם של הילדים ועוד נושאים המותאמים באופן אישי לכל זוג.

בנוסף, יכלול הסכם זה את עניין ההורות המשותפת ואת הזמנים בהם ישהו הילדים אצל כל צד וכן את נושא מזונות הקטינים, אף אם הצדדים משתכרים שכר דומה יש לציין זאת בהסכם ולציין שמסיבה זו כל צד יישא בעלויות שהייתם של הילדים בזמן שהם אצלו או אצלה. 

ככל שהצדדים ישכילו, באמצעות עו"ד מומחה כמובן, ליצור הסכם גירושין הורות משותפת המכיל פירוט רב ככל האפשר של ההסכמות ביניהן וגם אותן לפרט עד כמה שניתן, כך זה ימנע מן הצדדים להגיע לבית המשפט על מנת לפתור בעיות שהתגלעו עקב אי בהירות מספקת בהסכם המקורי.

המטרה היא שהצדדים יגיעו להסכמות מבלי להיכנס בין כותלי בית המשפט ולכן הסכם גירושין הורות משותפת מפורט לפרטי פרטים יגשים את המטרה הזו. 

כיצד מאשרים הסכם גירושין הורות משותפת ?

את הסכם גירושין הורות משותפת החתום על ידי שני בני הזוג יש לאשר בבית המשפט לענייני משפחה כדי לתת לו גושפנקא. 

מדובר בתהליך קצר – לאחר החתימה על ההסכם פותחים תיק בבית המשפט לענייני משפחה, משלמים אגרה ונקבע מועד לדיון בו תאשר או יאשר השופט או השופטת את ההסכם, לאחר שיוודאו כי הצדדים חתמו על הסכם גירושין הורות משותפת מרצון.

לאחר אישור בית המשפט לענייני משפחה ומתן תוקף של החלטה להסכם, ניתן יהיה להשתמש באמור בו ולאכוף אותו במידה, חס וחלילה, שאחד הצדדים פועל בניגוד להסכמות שסוכמו בהסכם גירושין הורות משותפת.

כדי לשמור על יחסים טובים, גם כאשר נתקלים בבעיות העולות במשך הזמן, רצוי לפתור את הבעיות בנועם ובדרכי שלום וככל שהצדדים אינם מגיעים להסכמה חשוב ראשית לפנות לגורם חיצוני, כגון מגשר, בטרם פונים לבית המשפט.

יש לזכור, "סוף מעשה במחשבה תחילה". פנייה לבית המשפט עלולה לגרום להסלמת היחסים בין הצדדים והנפגעים העיקריים יהיו הילדים ולכן מן הראוי לנסות קודם לפתור את הבעיות באמצעים פחות דרסטיים מהם אין דרך חזרה.

קראו גם על: הסכם הורות משותפת

לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

דילוג לתוכן