עורך דין לדיני עבודה מומלץ – לבחור נכון

עורך דין לדיני עבודה מומלץ

עורך דין לדיני עבודה מומלץ מעניק ייעוץ וייצוג משפטי בנושאים כגון: הלנת שכר, פיטורין שלא כדין, זכויות פנסיוניות, הטרדה מינית, התעמרות במקום העבודה ועוד.

אנו מייצגים עובדים אשר זכויותיהם כולם או חלקם נגזלו מהם מסיבות שונות ובתוכן אפליה, הטרדות מיניות, התנכלות או התעמרות במקום העבודה. כמו כן, אנו מייצגים גם בנושאים של זכויות נשים בהריון, הלנת שכר, אי תשלום זכויות קוגנטיות, פיטורין שלא כדין וייצוג עובדים בהליכי שימוע.

עורך דין לדיני עבודה מומלץ הוא כזה המלווה משפטית גם עובדים וגם מעסיקים לרבות בנושאי עריכה וניסוח של הסכמי עבודה, מתן הגנה ומעטפת משפטית מול תביעות, סכסוכי עבודה, מחלוקות ועוד.

אנו מעניקים שירות משפטי שוטף לחברות על בסיס ריטיינר חודשי קבוע לרבות ייצוג בבית הדין לעבודה, ייצוג המעסיק בסוגיות של פיטורין, טענות על אפליה, הענקת חוות דעת משפטיות מתחום דיני העבודה, גיוס עובדים, פיטורי עובדים ועוד.

הסכם עבודה- מדוע הוא חשוב ?

הסכם עבודה הוא מסמך אשר מסדיר את היחסים בין עובדים למעסיקיהם והוא נחוץ כדי לשמור על יחסי עבודה תקינים תוך הבנת הציפיות של שני הצדדים זה מזה. כשמדובר בחוזה עבודה אישי, עליו להיות מפורט ומקיף כדי לצמצם את הסיכון להיות חשופים לתביעה ולהקטין את המחלוקות בין הצדדים באשר לפרשנות ההסכם. במידה ולא מסדירים את היחסים באופן מסודר באמצעות הסכם עבודה זה עלול לחבל במהלך העבודה התקין ואף להוביל חלילה לסיום יחסי עובד-מעסיק.

משום שמדובר בהסכם כה חשוב, מומלץ לכל עובד.ת לפנות למשרד עורך דין לדיני עבודה מומלץ, כדי להתייעץ בטרם חתימה על הסכם עבודה, אשר אמור לעגן את הזכויות והחובות (למשל חובת שמירת הסודיות) של העובד.ת מול המעסיק.ה וכן את הזכויות (למשל הזכות לקבוע מועדי חופשה מרוכזת) והחובות של המעסיק.ה כלפי העובד.ת.

הסכם העבודה כולל את החובות והזכויות העובד.ת מול המעסיק.ה ולהיפך. יש לכך חשיבות גדולה משום שההסכם מגדיר את הציפיות בין הצדדים בהתאם להבנה שהושגה ביניהם ואשר צריכה לבוא לידי ביטוי בסעיפי ההסכם.

חשוב שיהא זה גם הסכם אישי המותאם לתפקיד ולמעמד העובד.ת ומפורט דיו, כזה שלא יותיר פתח למחלוקת בין הצדדים שעלולה להביא לידי סיום יחסי העבודה או לתביעות בערכאות משפטיות.

בישראל אין חוק המחייב לערוך הסכם עבודה

עורך דין לדיני עבודה מומלץ מסביר כי, החוק בישראל אינו מחייב לערוך הסכמי עבודה בין עובדים למעסיקים, אולם יש חובה מצד המעסיק.ה להעביר הודעה לעובד, אשר כוללת את תנאי ההעסקה שלו וזאת עד 30 יום מתחילת העבודה.

בעניין זה עולה הסוגייה האם הודעה מהמעסיק.ה לעובד.ת כמותה כחוזה עבודה? ובכן, מדובר על הודעה ולא על חוזה, המטרה היא לוודא שהעובד.ת מכיר.ה ויודע.ת מהם התנאים הבסיסיים של ההעסקה ולרוב הודעה זו אינה מפורטת ומקיפה כמו הסכם עבודה ואינה כוללת למשל את נושא חובת הסודיות, אי-תחרות, העלאות שכר וקידום ועוד.

מומלץ לכל מעסיק.ה לא להסתפק בהודעה לעובד.ת כי אם לערוך הסכם עבודה מפורט אשר יסדיר את יחסי העבודה מכל היבט אפשרי כדי להעניק "שקט תעשייתי" לשני הצדדים.

מדוע רצוי שעורך דין ינסח ויערוך את הסכמי העבודה?

כיוון שהסכם עבודה מהווה את הבסיס ליחסי העבודה בין העובד.ת והמעסיק.ה מהיבטים שונים, חשוב לפנות לפני החתמת עובדים על הסכמי עבודה למשרד עורך דין לדיני עבודה מומלץ, כדי להעניק הגנה משפטית טובה למעסיק.ה בכל סוגיה שעלולה להוביל למחלוקת מול העובד.ת.

עורך הדין יתייחס לחוקי המגן בדיני העבודה, תנאי העסקת העובד.ת עליהם הוסכם מול המעסיק.ה ובהתאם להגדרת התפקיד, שעות העבודה, השכר, עמלות, בונוסים ועוד.

חשוב לזכור

הסכם עבודה איננו יכול לגרוע או לבטל זכות המוקנית לעובדים מכוח החוק אלא יכול רק להוסיף עליהם או להותירם בהתאם לחוק וכנ"ל לגבי הסכם קיבוצי. אם קיימת הוראה בהסכם הנוגדת או מבטלת הוראת חוק הרי שהוראה שכזאת בטלה.

סעיפי מפתח בכל הסכם עבודה

כאמור כל הסכם נערך ספציפית בהתאם להבנה שהושגה בין המעסיק.ה לעובד.ת, יחד עם זאת מדגיש עורך דין לדיני עבודה מומלץ, יש כמה סעיפי מפתח אשר חייבים להיות כלולים בכל הסכם עבודה:

  • הגדרת התפקיד – על הסכם עבודה להגדיר מהו תפקיד העובד.ת, מהם תחומי האחריות, למי תהיה הכפיפות, מה המעמד, האם יש ותק מוכר וכדומה.
  • שעות העבודה – בעיקר בעידן התובעני של היום, חשוב להגדיר מהן שעות העבודה תוך תיאום ציפיות בין העובד.ת למעסיק.ה. חשוב לציין האם מותר לעבוד בשעות נוספות אם לאו.
  • שכר העבודה הוא סעיף חשוב מאוד, יש לציין האם מדובר בשכר חודשי או שכר שעתי, לציין האם השכר מבוסס על עמלות וכיצד הן מחושבות ?
  • במידה והצדדים מסכימים על שכר גלובאלי יש צורך לתת את הדעת על התשלום בעבור השעות הנוספות בהתאם לדין. זה המקום לציין שאין מונח של שכר גלובלי בחוק אך הפסיקה הכירה בשכר שכזה בתנאים מסויימים.
  • יש לציין בהסכם העבודה כל תגמול מעבר לשכר עליו הוסכם לדוגמה תשלום משכורת 13, בונוסים, רכב חברה, מניות, אופציות ועוד. כל הטבה כזו חייבת להיות מעוגנת בהסכם.

בכל הנושאים שהוזכרו לעיל יכול לעזור עורך דין לדיני עבודה מומלץ ומקצועי בתחום וחשוב להיעזר באיש מקצוע כאשר מדובר במשכורות שלנו או של העובדים שלנו כדי לשמור על יחסי עבודה טובים ונעימים.

משרדי עורכי דין בפתח תקווה חביבי קובץ' כאן לשירותם, נשמח לעזור בכל שאלה.

לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת

דילוג לתוכן