התייעצות עם עורך דין דיני עבודה

התייעצות עם עורך דין דיני עבודה

מה החשיבות של התייעצות עם עורך דין דיני עבודה ? 

כאשר מגיעים עובד או עובדת לבין כותלי בית הדין לעבודה הכוחות בין המעסיקים לבין העובדים לרוב אינם שווים. המעסיק בדרך כלל יגיע מוכן ולאחר התייעצות עם עורך דין דיני עבודה ואילו העובדים מגיעים בגפם, עם הטיעונים, שלרוב מאוד מאוד מוצדקים, ועם הצדק הפרטי שלהם וזהו, ללא גיבוי נוסף וחבל. הגיבוי הנוסף הזה יכול להביא להצלחת העובד או העובדת בתביעה.

כדי לאזן את הכוחות על העובד העובדת הבאים להגיש כתב תביעה, לערוך לפני כן התייעצות עם עורך דין לדיני עבודה, יש לכך חשיבות עליונה בעיקר כאשר העובדים רוצים לייצג את עצמם לבד בבית הדין לעבודה.

היתרונות של התייעצות עם עורך דין דיני עבודה

פגישת התייעצות מקצועית תעזור לעובד ולעובדת למקסם את התביעה ולקבל את כל מה שמגיע להם ולא רק מה שנראה שמגיע להם. תפקידם של עורכי דין מקצועיים בתחום הוא לעבור על כל הנקודות החשובות של התביעה ולבדוק האם באמת, מעבר לתביעה אותה ביקשו להגיש, יש רכיבים נוספים ברי תביעה. 

יתרון נוסף של התייעצות עם עורך דין דיני עבודה היא להבין האם בכלל יש כדאיות תביעה ואולי התביעה שלנו מאוד מוצדקת מבחינה מוסרית אך בה ממש מבחינה משפטית. קורה לא מעט לעובדים שהם מרגישים מנוצלים, שלא מתייחסים אליכם טוב, או "לא רואים" אותם ומבחינה סובייקטיבית יש הרבה אמת בכך, אך מבחינה משפטית זה מאוד גבולי ואינו מצדיק הליך משפטי ארוך ומייגע אשר בסופו לא יתקבל דבר ויתכן אף שתחוייבו בהוצאות.

לפעמים רצוי לשלם עבור התייעצות עם עורך דין דיני עבודה על מנת לחסוך הוצאות רבות בהליך משפטי שלא היתה הצדקה מלכתחילה להיכנס אליו.

התייעצות עם עורך דין דיני עבודה יכולה להיות גיבוי מעולה לעובד או עובדת שרוצים לייצג עצמם לבד בבית הדין לעבודה. במשרד שלנו ההתייעצות כוללת ליווי לאורך כל ההליך המשפטי וזה נותן בטחון עצמי ללקוחות שלנו בעומדם בבית הדין.

הגשת תביעה לבית הדין לעבודה לאחר התייעצות עם עורך דין דיני עבודה

לאחר ההתייעצות ניתן לקבל שירות מעורכי הדין הכולל הכנת כתב תביעה מסודר ובהתאם לחוקים ולכללים המשפטיים כדי שהתביעה תהיה מוגשת באופן ובצורה המתאימים ולא יסולקו על הסף.

בשיחת ההתייעצות חשוב לעבור על כל המסמכים שיעזרו לתביעה ולערוך את החישובים המתאימים לכל רכיב ורכיב בתביעה.

מומלץ מאוד שבתביעות מורכבות ובסכומי תביעה גדולים לקבל ייצוג כולל ומלא גם בבית הדין לעבודה ולא לייצג לבד מאחר שכרוך בכך סיכון רב לעתיד התביעה של העובד או העובדת. 

לסיכום

מאחר שתביעות בדיני עבודה הן תביעות ספציפיות לא ניתן להגיש אותן בבית המשפט לתביעות קטנות גם אם מדובר בסכום תביעה נמוך ככל שיהיה. 

לבית הדין לעבודה יש סמכות ייחודית לדון בעניינים הקשורים ליחסי עובד ומעסיק ולכן לא ניתן להגישן לבית המשפט לתביעות קטנות שם לא ניתן להיות מיוצגים על ידי עורכי דין.

התייעצות עם עורך דין דיני עבודה תעזור קצת לשיפור מאזן הכוחות כך שלעובדים יהיה קל יותר בייצוג העצמי אותו הם בחרו.

קראו גם על: דיני עבודה פיטורין

לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת

דילוג לתוכן