עו"ד לענייני צוואות וירושות

בין הנושאים בהם עוסק עו"ד לענייני צוואות וירושות מצויה גם הגשה של התנגדות לצו ירושה.בין הנושאים בהם עוסק עו"ד לענייני צוואות וירושות מצויה גם הגשה של התנגדות לצו ירושה.

התנגדות לצו ירושה היא תביעה שיש להגיש לרשם לענייני ירושה המכונה גם: רשם הצוואות או רשם הירושות. זוהי רשות השייכת לאפוטרופוס הכללי והוא פועל מטעם חוק ותקנות הירושה. לרוב עומד בראש יחידה זו עורך דין וותיק ובכל הארץ יש חמש לשכות של הרשם לענייני ירושה, במרכז היא ממוקמת בתל אביב.

לרשם לענייני ירושה אין כל סמכות שיפוטית בדיון על סכסוכי צוואות או ירושות והיא מוקנית אך רק לבית המשפט לענייני משפחה לפי הסמכות המקומית. תחומי אחריותו של רשם הצוואות הם הוצאת צווי קיום צוואה, או הוצאת צווי ירושה, וכן טיפול בכל הנדרש בענייני ירושה של נפטרים.

בקשה לצו קיום צוואה, או לצו ירושה, הכרחיים לצורך רישום בעלות היורשים על נכסי המקרקעין של מנוח.ה אצל רשם המקרקעין ולא ניתן להעבירם על שמם ללא צו קיום צוואה, או צו ירושה.

צו לקיום צוואה, או לצו ירושה נדרשים גם לצורך ביצוע פעולות בחשבונות הבנק של המנוח או המנוחה, גם אם החשבון משותף למנוח.ה ולמי מהיורשים.

בנוסף, אצל רשם הירושה ניתן להפקיד צוואה אשר הוכנה באמצעות עו"ד לענייני צוואות וירושות, להגיש בקשה למינוי מנהל עזבון, להגיש התנגדות לקיום צוואה, בקשה לעיון בתיק, תיקון צו קיום צוואה, ביטול צו קיום צוואה ועוד ואת הכל רצוי לעשות בליווי של עו"ד לענייני צוואות וירושות.

משרד עורך דין צוואות בפתח תקווה חביבי קובץ' כאן לעזור בבקשה לצו ירושה.

צו לירושה או לקיום צוואה – עו"ד לענייני צוואות וירושות

מתן צו קיום צוואה או צו ירושה מתבצע רק לאחר הגשת הבקשה המתאימה לרשם הירושות ואת זאת מבצע עו"ד לענייני צוואות וירושות המייצג אתכם. הרשם מעביר את הבקשה לאפוטרופוס הכללי לבחינה ולקבלת עמדתם של עורכי דין מטעם היועץ המשפטי לממשלה, אשר אמונים על תחום זה. הרשם יבחן אם לא הופקדה אצלו צוואה ע"י המנוח והאם היא כוללת את כל היורשים ומציגה את חלוקת העיזבון באופן ברור. על הרשם לפרסם את הבקשה לצו לקיום צוואה בעיתונות הכתובה, זאת על מנת לידע את הציבור וגם מי שיש לו עניין אישי בכך.

ככל שמדובר בבקשה לצו ירושה יש לפרט את כל היורשים על פי דין וליידע אותם בדבר הגשת הבקשה.

באם לא תוגש התנגדות לקיום צו הירושה, יודיע האפוטרופוס הכללי כי איננו מתנגד לבקשה והרשם יוציא את הצו המבוקש.

בקשה לצו ירושה

עו"ד לענייני צוואות וירושות מסביר כי אחד השירותים הכי נפוצים של רשם הצוואות היא הגשת בקשה לקבלת צו ירושה. באם לא הותיר אחריו המנוח צוואה וכדי לחלק את עזבונו, יש צורך בקבלת צו ירושה כאמור ומומלץ להגישה באמצעות משרד עורך דין בפתח תקווה הבקיא בתחום דיני המשפחה.

הניסיון מלמד כי הגשת בקשות באופן עצמאי או באמצעות האינטרנט לרוב נדחות בשל היעדר מסמכים נכונים, מידע מוטה ומוטעה, או טעויות טכניות הפוסלות את הבקשה כולה. דבר זה יכול להביא לדחייה משמעותית עד לקבלת הצו המבוקש.

אומנם הגשת בקשה לצו קיום צוואה היא הליך שכיח אולם לעיתים היא עלולה להיות מורכבת יותר מבקשה לקיום צו ירושה, בעיקר כאשר נדרש לאתר יורשים פוטנציאליים, להגיש פירוט מדויק של הנחיות הצוואה ועוד הליכים שמוטב שייעשו ע"י עו"ד לענייני צוואות וירושות שזוהי מומחיותו.

מומלץ להגיש בקשה הערוכה כראוי באמצעות עורך דין אשר בקיא בדינים ובתקנות הירושה, ובעיקר כדי לבצע זאת נכון ולא לגרום לסחבת ולעיכובים ממושכים. במקרים קיצוניים אף מגיעות הבקשות לפתחו של בית המשפט בשל התנגדויות לצוואה ואז מדובר בהליך סבוך יותר, מסורבל, יקר אשר מצריך פנייה לעו"ד לענייני צוואות וירושות.

התנגדות לבקשה לצו ירושה

חשוב שהתנגדות לבקשה לצו ירושה תתבצע באמצעות עו"ד לענייני צוואות וירושות. מדובר על כתב טענות המוגש לרשם לענייני ירושה. מטרת ההתנגדות היא למנוע את מתן צו הירושה בשל נסיבות אשר יפורטו בכתב ההתנגדות.

יש לא מעט פעמים בהן קמים מתנגדים לצוואה של מנוח או מנוחה וגם זו התנגדות שרצוי להגיש באמצעות עו"ד לענייני צוואות וירושות, מדובר בהתנגדות למתן צו לקיום צוואה כפי שהיא הוגשה לרשם הצוואות. ישנן סיבות רבות להתנגדות לצוואה, ביניהן שהצוואה נכתבה כאשר המנוח או המנוחה לא היו כשירים לרשום אותה, שיש צוואה מאוחרת יותר. את ההתנגדות ניתן להגיש לאחר שהוגשה כבר בקשה למתן צו קיום צוואה. מי שרשאי להגיש בקשה זו הוא מי שיש לו עניין בדבר ו/או נמנה על היורשים על פי דין.

משרדי עורכי דין בפתח תקווה חביבי קובץ' כאן לשירותם, נשמח לעזור בכל שאלה.

לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת

דילוג לתוכן