עורך דין לענייני פנסיה

עורך דין לענייני פנסיה

עורך דין לענייני פנסיה עוסק בכל התחום הפנסיוני והזכויות הפנסיוניות של העובדים. החל משנת 2008 חלה החובה על כלל המעסיקים לבטח את כל העובדים שלהם בביטוח פנסיוני. על המעסיק להפריש שיעור מסוים ממשכורתו של העובד ולהעבירו לגוף הפנסיוני ביחד עם חלקו של המעסיק. חובה זו חלה גם על מי שמעסיק עובדים אם כי בהתאם לשינויים אשר הותוו בפסיקה.

עורך דין לענייני פנסיה מסביר שמבחינת ההפקדות לפנסיה יש שני מסלולים עיקריים: 1) פנסיה על פי חוק – פנסיית חובה. 2) פנסיה מיטיבה. פנסיית חובה חלה על כלל העובדים והיא מעוגנת בהנחיות אשר בצו ההרחבה. ההסדר המיטיב הוא הסדר פנסיוני אשר התנאים שלו, מבחינת העובדים, משופרים יותר מהתנאים של ההסדר הקיים בצו ההרחבה כללי.

הסדר פנסיית חובה חל על ציבור העובדים החל מיום 1.1.2008, כאשר שיעור החובה להפקיד לקופות הפנסיה עלתה עם השנים וכיום היא עומדת על 6.5% תגמולי מעסיק, 6% תגמולי עובד ו-6% הפרשה לפיצויים על ידי המעסיק.

ככל שעובד.ת מגיע.ה למעסיק עם הסדר פנסיוני קודם, משמע יש לעובד.ת קופה קיימת ופעילה, מכוח הסדר קיבוצי, הסכם עבודה אישי, נוהל או מנהג מוכר במקום העבודה הקודם או צו הרחבה, במקרה כזה על המעסיק החדש להמשיך ולשלם בהתאם לאותם תנאים – פנסיית חובה או פנסיה מיטיבה וזאת לאחר 3 חודשי עבודה רטרואקטיבית מיום עבודה ראשון (ככל שהעובד.ת התקבל.ה בחודש נובמבר, למשל, יש להפקיד לפנסיה כבר בחודש דצמבר).

מה קורה עם המעסיק לא הסדיר לכם פנסיה?

במקרים בהם לא מקיים המעסיק את הצו, חייבים עובדים לפנות למשרד עורך דין לענייני פנסיה כדי שיפעל לייצג אותם מול המעסיק, ולדאוג לכך שהם יקבלו את כל זכויותיהם הכספיות מול המעסיק.

חשוב לציין כי לקוחות רבים בהם טיפלנו במשרדנו לא ידעו כלל כי יש להם עילה לתביעה בשל אי הפקדה לביטוח המנהלים או לקרן הפנסיה.

ניהול תביעה מול מעסיק שאינו משלם לעובד.ת את הפנסיה והפיצויים דורשת חישוב מדוקדק של שיעורי הפנסיה המגיעים לעובד.ת ונדרשת התנהלות מול המעסיק באמצעות בית הדין לעבודה ולכן רצוי מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני פנסיה הבקיא בסדרי הדין, דיני ההתיישנות ובעל ידע וניסיון המיוחדים לתחום משפטי זה.

חובה להפריש לביטוח פנסיוני לעובד מגיל 21 שנה ולעובדת מגיל 20

חובה על מעסיקים להפריש כספים לביטוח פנסיוני לכל עובד מגיל 21 ומעלה ולעובדת מגיל 20 ומעלה, זאת עד לגיל הפרישה. לנושא מועד תחילת הזכות, יש לעשות אבחנה בין עובדים שהחלו לעבוד במקום מסוים כאשר הם אינם מבוטחים לבין עובדים שכבר היו מבוטחים ממקום עבודתם הקודם. כאמור, במקרה הראשון העובדים.ות זכאים.ות להפרשות לפנסיה כבר מהיום הראשון לעבודה. על פי צו ההרחבה, יהיה רשאי המעסיק לבצע רטרואקטיבית את ההפרשות לאחר שלושה חודשי עבודה או בסוף שנת המס – במועד המוקדם יותר מבין השניים. עובדים שלא היו מבטוחים בביטוח קודם לעבודתם יהיו זכאים להפרשה לקופה פנסיונית לאחר שישה חודשים מיום התחלת עבודתם. באם החלתם לעבוד במקום מסוים והמעסיק עדיין לא ביצע את ההפרשה לקרן פנסיה וחלף המועד עפ"י חוק, עליכם לפנות למשרד עורך דין לענייני פנסיה.

מתי המעסיק רשאי לא לשלם את ההפרשות לביטוח הפנסיוני?

מעסיק יהיה רשאי שלא לשלם את ההפרשות לביטוח הפנסיוני בהתקיים התנאים הבאים:

  1. עובד.ת אשר הגיע.ה לגיל פרישה ופרש.ה מהעבודה.
  2. משולמת לו.ה קצבת פנסיה, לדוגמה עובדת אשר פרשה בגיל פרישה והיא מקבלת קצבת פנסיה ממקום עבודתה הקודם, במקביל היא החלה לעבוד אצל מעסיק חדש – במקרה כזה אין חובה על המעסיק להפריש לה לפנסיה. במידה ומדובר בעובד או עובדת אשר הגיעו לגיל פרישה חובה, עזבו את מקום עבודתם והחלו לקבל קצבת זקנה, במקרים אלו חובה על המעסיק החדש להמשיך ולשלם עבורם לקופת הפנסיה.
  3. במידה ועובד או עובדת מקבלים קצבת זקנה או קצבת שארים מהביטוח הלאומי על המעסיק להמשיך ולהפריש להם לקופת הפנסיה במקום העבודה החדש.

באם המעסיק שלכם לא משלם לכם את זכויות הפנסיה, חשוב לפנות למשרד עורך דין לענייני פנסיה כדי להיוועץ עמם באשר לזכויות שלכם ומה ניתן לעשות אם המעסיק לא רוצה לשלם את הזכויות הפנסיוניות עבורכם.

למרבה הצער, הניסיון במשרדנו מצביע על כך שעובדים רבים, בעיקר עובדים בגיל השלישי, אינם יודעים מה הן הזכויות הפנסיוניות המגיעות להם ובוודאי שלא יודעים כיצד לחשב את אותן הזכויות, ויש מעסיקים המנצלים זאת ופוגעים בזכויות שלהם ולכן חשוב מאוד לפנות למשרד עורך דין לענייני פנסיה אשר בקיא בתחום וכבר בפגישה ראשונה ניתן יהיה לדעת האם אכן יש לכם עילה להגשת תביעה מול המעסיק, או להרגיע אתכם שהכל בסדר.

משרדי עורכי דין בפתח תקווה חביבי קובץ' כאן לשירותם, נשמח לעזור בכל שאלה.

לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת

דילוג לתוכן